A A A K K K
для людей із порушенням зору
Золотниківська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

Поновлення та вилучення будинкової книги

Дата: 09.04.2021 13:16
Кількість переглядів: 461

Поновлення та вилучення будинкової книги

 

   Будинкова (поквартирна) книга як поняття та документ зникла на законодавчому рівні з 2016 року. Тому законодавче визначення відсутнє на даний момент, але зовсім не значить, що будинкова книга вже недійсна. Оформлена належним чином будинкова книга, яка  ніде не архівується й у єдиному екземплярі зберігається у власника будинку, а також відповідно до будинокової книги можна отримати окремі довідки.

     При необхідності за допомогою будинкової книги можна отримати наступну інформацію:

– для підтвердження актуальності виписки про зареєстрованих громадян із моменту спорудження будівлі до теперішнього часу;

– для довідки про склад сім’ї;

– відомості про площу квартири та інші характеристики;

– що підтверджують про власників даного домоволодіння та багато іншого.

     В свою чергу записи щодо реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання  не вносяться  до будинкових книг у зв’язку з відсутністю правових підстав. Цю процедуру здійснює центр надання адміністративних послуг міської ради (ЦНАП), а також органи місцевого самоврядування.

    Порядок реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання громадян регламентовано Законом України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та Постановою Кабінету Міністрів України від 2 березня 2016 р. № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру». В пункті 18 Постанови 207 наведений перелік документів, що потрібні при реєстрації/знятті з реєстрації місця проживання, будинкових книги в цьому переліку не передбачено.

     Не дивлячись на те, що законодавчо поняття домової книги відсутнє нову будинкову книгу зареєструвати можна. Якщо будинкова книга була зіпсована, втрачена або ж просто необхідно завести нову, цими питаннями займаються органи місцевого самоврядування (ОМС), або Бюро технічної інвентаризації (БТІ) в них, зазвичай ведеться спеціальна документація.

Вони їх шнурують, нумерують, проставляють власників, а далі людині вже треба прийти до ЦНАП, де працівники перенесуть актуальні дані з попередньої будинкової книги до нової. Відповідно стара книга буде анульована. Дана процедура є безоплатною.

     Для відновлення будинкової книги потрібно:

Придбати будинкову книгу.

Для оформлення та реєстрації будинкової книги (заміни) власник (співвласники) будинку чи квартири подає заяву та пред’являє оригінали наступних документів:

— паспорт власника (співвласників) будинку, квартири, житлового приміщення або його частини;

— паспорт або свідоцтво про народження осіб, які мають реєстрацію місця проживання за зазначеною адресою;

— документи на право власності на будинок, квартиру, житлове приміщення;

— технічний паспорт на житловий будинок, квартиру, житлове приміщення.

Разом із заявою подається попередня будинкова книга у разі її заміни або виділу (поділу) житлового будинку, квартири, житлового приміщення. У разі відсутності оригіналів документів, заявник письмово підтверджує зазначену інформацію і несе за неї відповідальність.

      Відповідальна особа:

— перевіряє достовірність наданих документів (інформації);

— оформляє та скріплює печаткою відділу будинкову книгу;

— присвоює будинковій книзі реєстраційний номер, вписує його на титульній сторінці будинкової книги та вносить до журналу реєстрації будинкових книг згідно з додатком до Порядку;

— вносить відомості про власника(-ів) будинку, квартири, житлового приміщення тощо та зареєстрованих осіб за даною адресою до будинкової книги;

— в разі заміни будинкової книги, на використаній будинковій книзі проставляє штамп «Погашено» та повертає її власнику для зберігання.

У разі виявлення неповної інформації або інформації, що не підтверджена відповідними документами, – заява повертається із письмовою відмовою.

Строки різняться в залежності від рішень органів місцевого самоврядування.

На данний час на рівні органів місцевого самоврядування прийняті окремі порядки перенесення інформації з будинкових книг та їх вилучення.

Проводиться вилучення будинкових книг та перенесення інформації про зареєстрованих осіб за відповідною адресою до адресної картки особи та картки реєстрації особи, порядок перенесення інформації з будинкових книг та їх вилучення затверджується рішеннями виконавчих комітетів ОМС (наприклад, Рішенням виконавчого комітету Подільської міської ради від 29.11.2018р. №351)

    Передати будинкову книгу на зберігання до реєстраційного відділу мають право: власник (співвласник) житлового приміщення/будинку; зареєстрована у житловому приміщенні/будинку особа; спадкоємці ( у разі отримання довідки про реєстрацію померлої особи); уповноважена особа (при наявності документів); соціальний працівник (при наявності документів).

     Для перенесення відомостей про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання до адресної картки особи та картки реєстрації особипро зареєстрованих осіб заявник подає:

- оригінал документа на право власності на об’єкт нерухомості (житловий будинок, квартиру, житлове приміщення, домоволодіння), ордер або його копію, рішення виконавчого комітету про виділення житла;

- оригінал технічного паспорта;

- оригінал свідоцтва про народження дитини, якщо вона не досягла 16-річного віку, з довідкою/витягом про реєстрацію місця проживання;

- оригінали паспортів усіх зареєстрованих осіб у житловому приміщенні / будинку, квартирі(з довідкою/витягом про реєстрацію місця проживання – за необхідності);

- будинкова книга, у разі відсутності інформації про зареєстрованих осіб у картотеці реєстраційного відділу;

- оригінал свідоцтва про шлюб (за необхідності); оригінал свідоцтва про смерть (за необхідності). За необхідності – інші документи.

  Будинкові книги приватних домогосподарств вилучаються працівником реєстраційного відділу, про що складається відповідний акт прийому – передачі будинкової книги в 2-х примірниках. Один примірник передається особі, яка звернулася, другий - залишається на зберіганні в реєстраційному відділі управління забезпечення діяльності виконавчого комітету та міської ради разом з будинковою книгою. На вилучених будинкових книгах проставляється штамп «Анульовано» із зазначенням дати, підпису на ПІБ працівника.

     За правовими консультаціями та юридичною допомогою можна звернутися:

  • за телефоном Єдиного контакт-центру 0 800 213 103 (цілодобово, безкоштовно в межах України);
  • Теребовлянське бюро правової допомоги 

за адресою: м. Теребовля, вул. Князя Василька, 104,а.

 тел. 3551(2-10-02), 0682372512.

 

 

 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь