A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Золотниківська громада
Тернопільська область, Тернопільський район

Протокол № 1 засідання робочої групи з питань формування бюджету Золотниківської сільської об’єднаної територіальної громади на 2021 рік та прогнозу бюджету на 2022-2023 роки

Дата: 30.10.2020 16:47
Кількість переглядів: 30

Протокол № 1

засідання робочої групи з питань формування бюджету

Золотниківської сільської об’єднаної територіальної громади

на 2021 рік та прогнозу бюджету на 2022-2023 роки

 

с.Золотники                                                               29 жовтня 2020 року             

                                                                                      вул. Містечко,25

                                                                                       о 9-00 год.

Присутні :          

 

Головуючий: Дзюбак Л.М. – начальник відділу фінансів, бухгалтерського обліку та звітності, керівник робочої групи.

Сіньковський Б.П. – провідний спеціаліст відділу фінансів, бухгалтерського обліку та звітності, секретар робочої групи;

 

Члени робочої групи:

 

Медвідь Л.О. – спеціаліст I категорії відділу фінансів, бухгалтерського обліку та звітності

Паньків В.І. – начальник відділу юридичного забезпечення та проектно-інвестиційної діяльності

Гузій А.В. – спеціаліст І категорії відділу юридичного забезпечення та проектно-інвестиційної діяльності.

Остапчук М.М. – спеціаліст I категорії з питань служби в органах місцевого самоврядування та кадрової роботи

Мацала Б.Т. – начальник відділу земельних відносин, кадастру та охорони навколишнього природного середовища

Кузьменюк О.І. – начальник відділу освіти, культури, молоді, спорту та туризму Золотниківської сільської ради

Вівсяна З.І. – головний бухгалтер відділу освіти, культури, молоді, спорту та туризму Золотниківської сільської ради

Дудар Н.Є. – директор Центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Золотниківської сільської ради

Паласюк О.С. – головний бухгалтер Центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Золотниківської сільської ради

 

Всього членів робочої групи – 12 чоловік. Присутніх – 11 чоловік.

 

Відсутні: 1

 

Запрошені:

Бугай Д.О. – сільський голова

 

 

Порядок денний:

 

1. Ознайомлення членів робочої групи з орієнтовним графіком засідань робочої

групи з питань підготовки проєкту бюджету об’єднаної громади на 2021 рік та прогнозу бюджету на 2022-2023 роки.

2.  Ознайомлення членів робочої групи з основними етапами формування проєкту бюджету громади на 2021 рік та прогнозу бюджету на 2022-2023 роки

враховуючи :

- постанову Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 року № 671 «Про

схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023

роки»;

- лист Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про

особливості складання проєкту місцевого бюджету на 2021 рік та пронозу

місцевого бюджету на 2021-2023 роки»;

- проєкт Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»                       (реєстр.№4000 від 14.09.2020).

3.  Заслуховування інформації щодо підготовки Програми      соціально- економічного розвитку підвідомчої території на 2021 рік.

4.  Організаційні та інші питання.

 

Слухали:

 

Дзюбак Л.М. - Ознайомила членів робочої групи з порядком денним та надала слово провідному спеціалісту відділу фінансів, бухгалтерського обліку та звітності Золотниківської сільської ради Сіньковському Б.П. (секретар робочої групи ).

     1.  Сіньковський Б.П. ознайомив членів робочої групи з орієнтовним графіком засідань робочої групи з питань підготовки проєкту бюджету об’єднаної громади на 2021 рік та прогнозу бюджету на 2022-2023 роки  а саме:

                                       перше засідання    —    29.10.2020 року;                                                                     

                                       друге засідання      —   12.11.2020 року;                                                        

                                       третє засідання       —   27.11.2020 року;                                                     

                                       четверте засідання —   11.12.2020 року.                                                  

     2.  Сіньковський Б.П. ознайомив членів робочої групи з особливостями складання проєктів місцевих бюджетів на 2021 рік.

        Мlністерство фінансів України відповідно до частини першої статті 75 «Порядок складання проєктів місцевих бюджетів» та ст. 76 «Проєкт рішення про місцевий бюджет та матеріали, що до нього додаються» Бюджетного кодексу України доводить особливості складання розрахунків до проєктів місцевих бюджетів на 2021 рік, а також рішенням виконавчого комітету від 08.09.2020 року № 53/1 «Про складання проєкту бюджету Золотниківської сільської об’єднаної територіальної громади на 2021 рік та прогнозу бюджету на 2022 та 2023 роки».

 

Обсяг фінансового ресурсу бюджету громади розраховано з урахуванням вимог Бюджетного та Податкового кодексів України, враховуючи постанову Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 року  № 671 «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2021-2023 роки», лист Міністерства фінансів України від 13.08.2020 № 05110-14-6/25074 «Про особливості складання проекту місцевого бюджету на 2021 рік та пронозу місцевого бюджету на 2022-2023 роки», проєкт Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» (реєстр.№4000 від 14.09.2020).

Завершується процес формування адміністративно-територіального устрою регіонів.

Відповідно до розпоряджень Кабінету Міністрів  України  від 12.06.2020 N №707-p — 730-p визначено території 1 470 територіальних громад та затверджено ïx адміністративні центри.

Постановою Верховної Ради України від 17.07.2020 №807—IX передбачено утворення 136 нових районів замість 490 існуючих.

Постановою Верховної Ради України від 15.07.2020 У 795-IX «Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році» на 25 жовтня 2020 року призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних,міських голів.

Отже, після проведення місцевих виборів будуть створені нові органи місцевого самоврядування, які мають забезпечити складання та затвердження місцевого бюджету на 2021 рік.

Ураховуючи зазначене, формування взаємовідносин між державним бюджетом та місцевими бюджетами на 2021 рік здійснюватиметься з урахуванням змін в адміністративно-територіальному устрою України.

Складання проєктів місцевих бюджетів на 2021 рік має здійснюватися з дотриманням вимог Бюджетного та Податкового кодексів України, з урахуванням прийнятих законодавчих змін.

У проєкті Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік»  буде  передбачено  обсяги  міжбюджетних  трансфертів  для  бюджетів 1 464 місцевих бюджетів, а саме:

-        24 обласні бюджети;

-        бюджет міста Києва;

-        1 439 бюджетів територіальних громад.

Під час планування дохідної частини місцевого бюджету на 2021 рік у частині податкових i неподаткових надходжень та інших доходів доцільно керуватися:

l) основними прогнозними макропоказниками економічного  i соціального розвитку України на 2021—2023  роки,  затвердженими постановою KMY від 29.07.2020 №671 .

індекс споживчих цін (грудень до грудня попереднього року)

- 2021 рік – 107,3%;

- 2022 рік – 106,2%;

- 2023 рік – 105,3%.

індекс цін виробників (грудень до грудня попереднього року)

- 2021 рік – 108,7%;

- 2022 рік – 108,0%;

- 2023 рік – 106,1%.

Прогноз відображає найбільш вірогідний сценарій розвитку економіки з урахуванням поточної економічної ситуації, що склалася внаслідок поширення гострої респіраторної хвороби COVID—19, спричиненої коронавірусом SARS—CoV—2 у світі, та її наслідків для України. Прогноз на 2022-2023 роки враховує останні зміни у законодавстві, зокрема запровадження обігу землі сільськогосподарського призначення, незмінність обраного курсу на реформи та європейський вектор розвитку, а також заходи, що будуть реалізовуватись відповідно до Програми діяльності Кабінету Міністрів України та програм стимулювання розвитку економіки.

Після зниження темпів зростання BBП у 2020  році  на  - 4,8  відсотка починаючи з 2021 року очікується повернення економіки до траєкторії зростання. За базовим сценарієм прогнозується зростання BBП у 2022 — 2023 роках в середньому на рівні 4,5 відсотка.

Ці процеси визначатимуть динаміку середньомісячної заробітної плати, яка зростатиме у реальному вимірі впродовж 2022 — 2023 років у середньому на  7,7 відсотка щорічно на фоні зниження рівня безробіття (з 9,2 відсотка у 2022 році до 8 відсотків у 2023 році):

мінімальна заробітна плата

- з 1 січня 2021 року у розмірі 6 000 гривні;

- з 1 січня 2022 року у розмірі 6 700 гривні;

- з 1 січня 2023 року у розмірі 7 176 гривень.

розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду Єдиної тарифної

сітки

- з 1 січня 2021 року у розмірі 2 670 гривні;

- з 1 січня 2022 року у розмірі 2 983 гривень;

- з 1 січня 2023 року у розмірі 3 195 гривень

        При розрахунку видатків на оплату комунальних послуг та енергоносіїв (КЕКВ 2270) у 2020-2022 роках слід враховувати збільшення обсягу коштів, які

передбачені у бюджеті поточного року із змінами, в середньому

- у 2021 році – на коефіцієнт – 1,087,

- у 2022 році – на коефіцієнт - 1,080,

- у 2023 році – на коефіцієнт - 1,061.

2) нормами Бюджетного та Податкового кодексів України, рішеннями органів місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків та зборів, ураховуючи при цьому чинні ставки оподаткування та нормативи зарахування загальнодержавних податків до  відповідних  місцевих  бюджетів та індексацію ставок окремих із них.

Під час складання видаткової частини проєкту місцевого  бюджету  на 2021 рік в першочерговому порядку має бути врахована потреба в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ  відповідно  до  умов  оплати праці та розміру мінімальної  заробітної  плати  та на  проведення  розрахунків за електричну та теплову  енергію,  водопостачання,  водовідведення, природний газ та послуги  зв’язку,  які  споживаються  бюджетними установами.

          Під   час розрахунку  граничних          на     2021 рік показників видатків місцевого   бюджету   та  надання   кредитів   з місцевого  бюджету необхідно враховувати  основні         прогнозні макропоказники економічного соціального розвитку,       що впливають на  видаткову      частину місцевого бюджету, підвищення розмірів  державних         соціальних стандартів,         прийнятих рішень місцевих рад щодо   надання трансфертів та укладених договорів тощо.   

      Прожитковий мінімум є базовим державним соціальним стандартом, на основі якого визначаються державні соціальні гарантії та стандарти у сферах доходів населення, житлово-комунального, побутового, соціально-культурного обслуговування, охорони здоров'я та освіти.  Прожитковий мінімум у 2021-2023  роках  підвищуватиметься  темпами,  що  на  2 відсоткових пункти  перевищують  показник  прогнозного  індексу  споживчих цін на відповідний рік. Зростання розмірів прожиткового мінімуму відбуватиметься з 1 липня та 1 грудня 2021 року.

Крім цього, необхідно врахувати, що:

обсяг освітньої субвенції з державного бюджету місцевим  бюджетам  на  2021 2023 роки визначатиметься відповідно до зростання соціальних стандартів та з урахуванням необхідності  виконання  вимог  постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 1088 «Про  затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами» щодо перегляду раз на три роки значень коефіцієнтів приведення розрахункової наповнюваності класів;

- не передбачається надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я, оскільки зазначену  субвенцію  надано  у  поточному  році для підтримки реалізації заходів реформи фінансування системи охорони здоров’я на перехідний період запровадження програми медичних гарантій.

   Гендерний аналіз бюджетних програм, за результатами якого виявлено      гендерні розриви та дискримінація, дає можливість прийняти відповідні рішення для ïx усунення та врахувати  під  час  розподілу  граничних  показників між бюджетними програмами та розподілу бюджетних коштів за напрямами використання в рамках певної бюджетної програми. Тому під час формування характеристик бюджетних програм слід врахувати гендерні аспекти, визначені головними розпорядниками за результатами гендерного аналізу бюджетних програм.  Методичні рекомендації щодо впровадження та застосування гендерно орієнтованого підходу в бюджетному процесі затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.01.2019 1.

Під час врахування гендерних аспектів у бюджетних запитах головні розпорядники коштів місцевих бюджетів мають керуватися                                  нормативно-правовими актами та іншими документами, які містять інформацію про гендерну рівність, серед яких:

Програма діяльності Кабінету Міністрів України, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 471;

Стратегія гендерної рівності Ради Європи на 2018 — 2023 роки;

Національна доповідь «Цілі Старого Розвитку: Україна».

Крім того, під    час    складання  проєктів     місцевих    бюджетів слід керуватися:

наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 11 «Про  бюджетну класифікацію» (зі змінами);

наказом Міністерства фінансів України від 17.07.2015 648 «Про затвердження типових форм бюджетних запитів для формування місцевих бюджетів», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 06.08.201 5 за 957/27402 (зі змінами);

наказом Міністерства фінансів України від 20.09.2017 793 «Про затвердження складових Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету» (зі змінами);

наказом Міністерства фінансів України від 03.08.2018 668 «Про затвердження Типової форми  рішення  про  місцевий  бюджет», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.08.2018 за 953/32405 (зі змінами);

іншими нормативно-правовими актами, які застосовуються при складанні проєкту місцевого бюджету.

Разом з тим слід зазначити, що не пізніше ніж через три  робочі  дні після подання місцевій раді проєкту рішення про місцевий бюджет головні розпорядники коштів місцевого бюджету розміщують бюджетні запити  на своїх офіційних сайтах  згідно  з вимогами статті 28 Бюджетного кодексу України.

Горизонтальне вирівнювання податкоспроможності місцевих бюджетів здійснюватиметься відповідно  до  положень статей 98 100, пункту 24a розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України та з урахуванням нових утворених територіальних громад, а саме для:

24 обласних бюджетів;

1 439 бюджетів територіальних громад.

Також протягом 2021 2023 років держава продовжуватиме надавати підтримку для реалізації інвестиційних програм та проєктів регіонального розвитку за рахунок державного  фонду  регіонального  розвитку.  цією метою   в   показниках   граничних   обсягів   видатків   та   надання   кредитів загального фонду державного бюджету для Міністерства розвитку громад та територій України враховано відповідні кошти з урахуванням вимог частини першої статті 24 i Бюджетного кодексу України.

З планом заходів щодо складання проєкту  сільського  бюджету  на  2021 рік та його прогнозом на 2022-2023 роки  ознайомила  присутніх  голова робочої групи. Зауважень від членів робочої  групи  не  надходило.  План заходів буде затверджено розпорядженням сільського голови.

    3.  3 інформацією щодо підготовки Програми соціально-економічного розвитку підвідомчої території на 2021 рік виступив начальник відділу юридичного забезпечення та проектно-інвестиційної діяльності Паньків В.І.

   4.     Заслухавши всіх присутніх робоча група вирішила:

  4.1 Затвердити запропонований графік проведення засідань робочої групи. Терміни проведення засідань є орієнтовними, оскільки залежать від своєчасності складання, розгляду та затвердження проєкту Державного бюджету України та змін до податкового i бюджетного законодавства.    

4.2    Інформацію щодо проєкту бюджету взяти до відома.

4.3  Інформацію щодо Програми соціально-економічного розвитку взяти до відома.

4.4 Наступне засідання робочої групи провести відповідно до затвердженого графіка.

 

Керівник робочої групи                                                          Дзюбак Л.М.

Секретар робочої групи                                                         Сіньковський Б.П.

Члени робочої групи

                                                                                                    Медвідь Л.О.

                                                                                                    Паньків В.І.

                                                                                                    Гузій А.В.

                                                                                                    Остапчук М.М.  

                                                                                                    Мацала Б.Т.  

                                                                                                    Кузьменюк О.І.

                                                                                                    Вівсяна З.І.

                                                                                                    Дудар Н.Є.  

                                                                                                    Паласюк О.С.

 

 

 

 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь